Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące programu. Kliknij w pytanie aby uzyskać odpowiedź.
Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania – napisz na mikrogranty@medialabkatowice.eu
Jest kilka opcji w zależności od rodzaju projektu, np. w przypadku wydarzeń/warsztatów zawsze jesteśmy współorganizatorem, lub możemy je zorganizować za Ciebie (zgodnie z Twoim pomysłem). Kwestie realizacji omówimy i spiszemy jako umowę po ogłoszeniu wyników.
Nie. Projekt może zgłosić osoba od szesnastego roku życia (za zgodą opiekuna prawnego). Masz pytania? Skontaktuj się z nami (napisz na mikrogranty@medialabkatowice.eu).
Środki mogą zostać wydane na honoraria dla prowadzących warsztaty, honorarium autorskie (w przypadku tworzenia np. instalacji czy aplikacji), drobne materiały niezbędne do realizacji.
Twój projekt może być propozycją wydarzenia ze wskazaniem potencjalnych prowadzących, nie musisz robić wszystkiego od A do Z. Liczy się pomysł! Najlepiej skontaktuj się z nami wcześniej mikrogranty@medialabkatowice.eu
Oferujemy również wsparcie merytoryczne w zakresie pomocy przy tworzeniu wniosku, np. przy wskazaniu osób, które mogłyby pomóc Ci zrealizować projekt (np. nie wiesz, kto mógłby poprowadzić warsztaty z programowania – zgłaszasz się do nas – a my pomożemy Ci znaleźć odpowiednią osobę). Medialab również współorganizuje z Tobą wnioskowane wydarzenie.
Projekt nie musi być zrealizowany na terenie szkoły/uczelni/domu kultury ale bardzo cenimy takie współprace (zgodnie z regulaminem przyznajemy za to dodatkowe punkty, zachęcamy!).
Tak. Po wysłaniu zgłoszenia system automatycznie wygeneruje potwierdzenie, do trzech dni roboczych nastąpi również weryfikacja formalna wniosku, po której również dostaniesz potwierdzenie. W przypadku zgłoszenia projektu i braku uzyskania potwierdzenia po trzech dniach, prosimy o kontakt: mikrogranty@medialabkatowice.eu
Nie. W przypadku chęci wycofania się z projektu prosimy o kontakt. Możliwe jest wycofanie projektu, a następnie wprowadzenie go od nowa – z poprawkami.
W przypadku, gdy pula pieniężna konkursu nie zostanie wyczerpana, ogłoszony zostanie drugi nabór, gdzie będziesz mógł/ła ponownie zgłosić swój projekt.
Po realizacji Twojego projektu musisz stworzyć sprawozdanie z wykonania. Po akceptacji sprawozdania przez organizatora, otrzymasz środki, o które wnioskowałeś/łaś. Dodatkowo Medialab wykona dokumentację video lub fotograficzną i przygotuje artykuł na temat Ciebie i Twojego projektu.
Sprawa praw autorskich zostanie określona w umowie dotyczącej realizacji grantu. Jednakowo wyniki i dokumentacja zostaną opublikowane na licencji CC BY 4.0 (otwarta licencja z uznaniem autorstwa). Uczestnik zachowuje prawo do wykorzystania wyników Projektu w dowolny sposób (zarobkowy, naukowy).
Grający plakat dotykowy? Podstawy tworzenia tamagotchi, a może obróbka danych? Zainspiruj się naszymi działaniami? 🙂 Zobacz tutaj: www.medialabkatowice.eu
=sierotki_replace("Socjolog, badacz, analityk, wykładowca akademicki. Absolwentka studiów doktoranckich w Instytucie Socjologii UJ. Specjalizuje się w badaniach ilościowych, interesując się szczególnie ilościową analizą danych tekstowych. Realizowała liczne projekty dla samorządów (Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Urząd Miasta Krakowa), ministerstw i agencji rządowych (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Ministerstwo Rozwoju, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju) w obszarach niepełnosprawności, dialogu społecznego i obywatelskiego, edukacji, rynku pracy, B+R i innowacyjności. Prowadzi zajęcia dydaktyczne i warsztaty z zakresu badań społecznych oraz analizy danych. Za najciekawszą pracę uważa pracę z danymi.")?>
=sierotki_replace("Muzeolożka, antropolożka, badaczka, doktorantka w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UJ, współautorka inicjatywy Laboratorium muzeum oraz grupy badawczej Kierunek zwiedzania, kierowniczka merytoryczna Pracowni Otwierania Kultury w Centrum Cyfrowym. Interesuje ją społeczna rola instytucji kultury oraz ich relacje z odbiorcami, specjalizuje się w analizie i wdrażaniu strategii partycypacyjnych, badaniach publiczności oraz otwieraniu dostępu do zasobów dziedzictwa. Wykłada(ła) na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie SWPS oraz Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych. Ściśle współpracuje z komitetem ds. kolekcjonowania ICOM (COMCOL), Ośrodkiem Badań nad Kulturami Pamięci UJ oraz Reinwardt Academie w Amsterdamie. Prowadzi badania publiczności instytucji kultury, specjalizuje się w badaniu doświadczenia zwiedzających w muzeach. Współpracuje z instytucjami poszukującymi efektywnych sposobów angażowania publiczności.")?>
=sierotki_replace("Ángeles Briones jest doktorantką w dziedzinie Projektowania Komunikacji na Politechnice w Mediolanie. Współpracuje z Density Design Research Lab, grupą badawczą, która skupia się na wizualnej prezentacji złożonych zjawisk organizacyjnych i miejskich. Jej badania obejmują dotyczą znaczenia designu w zakresie wykorzystania danych w aktywizowaniu obywateli i oddolnych ruchach w kontekście miasta.")?>
Anna Bil
=sierotki_replace("Projektantka UI & UX, na co dzień Childerka (www.chilidagency.pl) i entuzjastka agile'a. Absolwentka ASP w Katowicach, gdzie dzieli się wiedzą ze studentami w pracowni Publikacji Cyfrowych. Stypendystka Prezesa Rady Ministrów i Ministra Kultury i Sztuki i Dziedzictwa Narodowego. Przyjaciółka i entuzjastka Medialabu.")?>
=sierotki_replace("Od 2006 pracuje w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują sztukę nowych mediów, cyberkulturę, badania nad dźwiękiem oraz e-literaturę. Obecnie realizuje trzyletni projekt badawczy finansowany przez Narodowe Centrum Nauki i poświęcony obrazowaniu w kulturze postcyfrowej. Autorka trzech monografii, z których ostatnia poświęcona jest mediom lokacyjnym. Autorka licznych publikacji poświęconych cyfrowości i kulturze mediów w wiodących czasopismach kulturoznawczych, m.in. w Przeglądzie Kulturoznawczym, Kulturze Współczesnej, Tekstach Drugich, Kulturze Popularnej, Czasie Kultury oraz w pracach zbiorowych. Publikacje w języku angielskim obejmują m.in. The creative process as a \"dance of agency\" - Shelley Jackson's \"Snow\": performing literary text with elements in D. Cortes-Maduro ed., Digital Media and Textuality (Transcript Verlag, Bielefeld 2017), Mashup as paratextual practice: beyond digital objects (in the age of networked media) in N. Desrochers, D. Apollon (eds.), Examining Paratextual Theory and its Application in Digital Culture, Information Science Reference, IGI Global 2014; Stelarc and His Experiential Machinarium [in:] R. W. Kluszczyński (ed.), STELARC: Meat, Metal & Code / Contestable Chimeras , Gdańsk 2014. Uczestniczyła w wielu konferencjach międzynarodowych, m.in. \"Other Codes\" The First Galway Digital Cultures Initiative Conference (National University of Ireland in Galway 2017), \"Transimage - The Transdisciplinary Imagining Conference\" (Plymouth University 2016), International Conference on Digital Media and Textuality (University of Bremen 2016), Electronic Literature Organization’s Conferences (in 2013, 2015 and 2017) oraz NECS Conference (2015). Więcej: http://nytuan.wordpress.com")?>
Bogna Świątkowska
=sierotki_replace("Pomysłodawczyni, fundatorka i prezeska zarządu Fundacji Bęc Zmiana, z którą zrealizowała kilkadziesiąt projektów poświęconych przestrzeni publicznej, architekturze, sztuce współczesnej i projektowaniu, a także konkursów adresowanych do architektów i dizajnerów młodego pokolenia. Inicjatorka i wydawca ogólnopolskiego magazynu społeczno-kulturalnego „Notes.na.6.tygodni”. Wcześniej naczelna pierwszego popkulturalnego miesięcznika „Machina” (1998–2001), autorka licznych tekstów, wywiadów, reportaży, programów radiowych i telewizyjnych poświęconych współczesnej kulturze popularnej. Członkini Rady Architektury i Przestrzeni Publicznej Warszawy oraz Zespołu ds. Miejskich Polityk Kulturalnych przy Narodowym Centrum Kultury.")?>
Jan Piechota
=sierotki_replace("Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Od 2012 współpracuje z Działem Wydawnictw w Galerii Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach. W pracy projektowo-badawczej skupia się na relacjach łączących pismo i architekturę. Jako projektant zajmuje się projektowaniem publikacji, systemów informacji i identyfikacji wizualnej.")?>
Karin van Es
=sierotki_replace("Karin van Es (k.f.vanes@uu.nl) jest adiunktem w dziedzinie Telewizji i Kultury Cyfrowej na Uniwersytecie w Utrechcie (Holandia) i koordynatorem tamtejszego ośrodka badawczego Datafied Society. Jej obecne badania dotyczą wpływu nowych form produkcji wiedzy poprzez dane na działanie nadawców publicznych. Jest autorem książki The Future of Life (Polity Press, 2016) dotyczącej koncepcji komunikacji na żywo w erze mediów społecznościowych. W ostatnim czasie była współredaktorką (razem z Mirko Tobiasem Schäferem) tomu The Datafied Society: Studying Culture through Data (Amsterdam University Press, 2017). Od marca do maja 2017 r. była stypendystką na Wydziale Mediów i Komunikacji w London School of Economics.")?>
Katarzyna Szymielewicz
=sierotki_replace("Prawniczka specjalizująca się w problematyce praw człowieka i nowych technologii. Współzałożycielka i prezeska Fundacji Panoptykon – polskiej organizacji broniącej praw człowieka w kontekście współczesnych form nadzoru nad społeczeństwem . Wiceprzewodnicząca European Digital Rights – koalicji 33 organizacji działających na rzecz praw cyfrowych w Europie. Członkini rady Tactical Technology Collective i Amnesty International (Polska). Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UW oraz Development Studies w School of Oriental and African Studies. Laureatka Nagrody Radia TOK FM im. Anny Laszuk za 2012 r.. Członkini Ashoki – międzynarodowej sieci zrzeszającej przedsiębiorców społecznych.")?>
Łukasz Wróblewski
=sierotki_replace("Doktor nauk ekonomicznych (nauki o zarządzaniu). Kierownik Katedry Zarządzania i Inżynierii Produkcji Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Autor blisko 100 publikacji naukowych poświęconych problematyce zarządzania i marketingu w instytucjach kultury. Redaktor naczelny czasopisma naukowego Cultural Management: Science and Education wydawanego w Berlinie. V-ce Prezes Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa Oddział w Dąbrowie Górniczej.")?>
Magdalena Krzosek - Hołody
=sierotki_replace("Absolwentka AGH w Krakowie (specj. Reżyseria Dźwięku oraz Komunikacja wizualna i projektowanie graficzne). Z zawodu grafik, animator, realizator dźwięku i obrazu. Pracowała dla wielu instytucji kultury. Obecnie współpracuje z Teatrem im. Wandy Siemaszkowej jako realizator multimediów oraz Muzeum Dobranocek jako grafik i edukator. Realizuje pracę doktorską na Uniw. Rzeszowskim poświęconą sztuce w przestrzeni.")?>
Michele Mauri
=sierotki_replace("Jest projektantem i badaczem na Politechnice w Mediolanie, gdzie uzyskał doktorat w dziedzinie projektowania. W zakresie swojej działalności badawczej współpracuje z Density Design Lab, grupą badawczą zajmującą się wizualizacją i projektowaniem informacji. W laboratorium koordynuje badania, projektowanie i rozwój przedsięwzięć związanych z wizualnym przekazywaniem danych i informacji. Oprócz swojej pracy naukowej, Michele jest niezależnym projektantem informacji pracującym głównie dla wydawnic gazetowych. Jest jednym z twórców oprogramowania RAWGraphs o otwartym kodzie źródłowym.")?>
=sierotki_replace("Jest adiunktem w dziedzinie Nowych Mediów na Wydziale Studiów Mediów i Kultury Uniwersytetu w Utrechcie w Holandii oraz współzałożycielem platformy The Mobile City (http://www.themobilecity.nl), służącej do badania nowych mediów i urbanistyki. Zajmuje się również badaniem (mobilnych) mediów, kultury miejskiej, tożsamości i zabawy.")?>
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
=sierotki_replace("Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, gdzie w 2007 roku ukończyła studia magisterskie na kierunku filologia polska, w 2008 roku – studia podyplomowe z zakresu dziennikarstwa, a w 2016 roku – obroniła pracę doktorską z zakresu literaturoznawstwa. Studiowała także na uniwersytecie w Bari we Włoszech oraz AGH w Krakowie. Działała w powiązanych z uniwersytetem środowiskach twórczych i uczestniczyła aktywnie, także jako organizator w wydarzeniach kulturalnych. Pracę naukową łączy z pracą zawodową w branży public relations. Jej zainteresowania badawcze są szerokie i skupiają się m.in. na poezji współczesnej, najnowszej oraz zagadnieniach związanych ze świadomością twórczą, kreatywnością i komunikacją.")?>
Patrycja Rudnicka
=sierotki_replace("Psycholog, adiunkt w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Specjalizuje się w cyberpsychologii oraz psychologii pracy i organizacji, łączy te obszary, badając uwarunkowania i korzystanie z technologii informacyjnych w organizacjach oraz doświadczenie użytkownika (UX). W pracy naukowej zajmuje się psychologicznymi aspektami aktywności w Internecie, przede wszystkim w obszarze gotowości wobec nowych technologii, zaangażowania w media społecznościowe i e-learningu. Oswaja studentów psychologii z nowymi mediami, a studentów ASP oraz UXD z psychologią, zachęcając do myślenia i projektowania skupionego na człowieku, jego potrzebach, emocjach i wartościach. Jako konsultant współpracuje z przedstawicielami różnych dziedzin – projektantami, inżynierami, informatykami i lekarzami, wierząc, że psychologia może pomóc im jeszcze lepiej wykonywać swoją pracę.")?>
Szymon Kaliski
=sierotki_replace("Kreatywny programista i artysta multimedialny działający na pograniczu sztuki i technologii, pasjonat nowych mediów, wizualizacji danych i sztuki generatywnej.")?>
=sierotki_replace("Historyk sztuki zatrudniona w Uniwersycie Śląskim i Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Specjalizuje się w badaniach nad sztuką nowoczesną i współczesną, zajmuje się też metodami interpretacji dzieł sztuki oraz historią urbanistyki. W latach 1983-1988 studiowała w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, uzyskując tytuł magistra na podstawie rozprawy napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Jana K. Ostrowskiego. W 1997 roku uzyskała tytuł doktora w Uniwersytecie Wrocławskim, przedstawiając dysertację o pałacach i zamkach górnośląskich, napisaną pod opieką naukową prof. Dr hab. Ewy Chojeckiej. W 2007 r. uzyskała habilitację w Uniwersytecie Warszawskim prezentując publikację „Chaos i uporządkowanie. Dylematy architektoniczne na przemysłowym Górnym Śląsku w latach 1763- 1955”. W ramach projektu Design Silesia przeprowadziła projekt badawczy, którego efektem jest m.in. Publikacja \"Ikony dizajnu w województwie śląskim\".
W 2015 r. wydała książkę poświęconą historii polskiego wzornictwa, zatytułowaną \"Polski design\". Prowadzi też rubrykę \"Ikony Designu\" na łamach wydawanego przez Stowarzyszenie Architektów Polskich pisma \"ARCH\".")?>
=sierotki_replace("Dariusz Szklarczyk - socjolog, badacz i analityk, konsultant w dziedzinie badań społecznych i analizy danych. Absolwent studiów doktoranckich w Instytucie Socjologii UJ. Specjalizuje się w metodologii badań społecznych i statystycznej analizie danych. Kierownik i członek zespołów badawczych (m.in. UJ, Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie, Fundacja Rozwoju Badań Społecznych) w licznych badaniach poświęconych przedsiębiorczości, edukacji, rynkowi pracy, innowacyjności, jakości życia, jakości usług publicznych, systemowi i życiu politycznemu oraz kulturze (wraz z Martą Klekotko analizował m.in. kulturowy pejzaż polskich miast). Entuzjasta wolnego oprogramowania, w tym środowiska R. Uwielbia interdyscyplinarność i łączenie różnych metod, wszędzie dostrzega ciekawe problemy badawcze.")?>
=sierotki_replace("Marcin Ignac jest polskim artystą danych i projektantem komputacyjnym zajmującym się wizualizacją danych i systemami generatywnymi. Od 2012 roku mieszka w Londynie, gdzie założył własne studio Variable w ramach którego tworzy projekty będące połączeniem designu, oprogramowania komputerowego i estetyki wynikającej z danych, procesów i ludzkich zachowań. Życie w świecie coraz bardziej napędzanym danymi wymaga nowych sposobów postrzegania i rozumienia systemów kształtujących nasze życie. W swojej pracy Marcin wykorzystuje kod do budowania narzędzi służących badaniu otaczającej nas rzeczywistości w poszukiwaniu kształtu danych. Marcin posiada doświadczenie w zakresie informatyki, sztuki nowych mediów i projektowania interakcji. Wystawiał w Poznaniu, Aarhus, Vancouver, Moskwie, Londynie i Paryżu.")?>
=sierotki_replace("Architekt, doktor nauk technicznych i pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach; autor pracy doktorskiej: Metropolitalna architektura mieszkaniowa Katowic w okresie międzywojennym (1922-1939). Redaktor i współautor dwóch książek: Słynne Wille Polski (Foibos, Praga 2013) oraz Wiele twarzy modernizmu architektury (Śląsk, Katowice 2013). Redaktor naczelny ogólnopolskiego kwartalnika \"Archivolta\" w latach 2004-2011.")?>
=sierotki_replace("Sylwia Żółkiewska - projektantka, edukatorka, ekspertka w dziedzinie aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji, autorka pierwszego w Polsce przewodnika po świecie aplikacji mobilnych pt. APPetyt na APPlikacje (wyd. Fundacja Orange i Towarzystwo Inicjatyw Twórczych ę, 2016). Kuratorka FAM - Forum Aplikacji i Gier Mobilnych, organizowanego przez Fundację Culture Shock. Mentorka w Pracowni Otwierania Kultury Centrum Cyfrowego.");?>
=sierotki_replace("Autorka kilkudziesięciu materiałów edukacyjnych i scenariuszy zajęć z aplikacjami mobilnymi, m.in. na potrzeby projektu „Tablety w Twojej Bibliotece”, zrealizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Prowadzi wykłady i warsztaty na temat projektowania aplikacji i gier mobilnych dla kultury i edukacji. Więcej: ")?>www.zolkiewska.pl
=sierotki_replace("Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, tytuł magistra uzyskała na podstawie projektu, którego częścią był esej \"Życie oczami architekta. Utopia w modernistycznej architekturze mieszkaniowej \", zawierającej teoretyczne rozważania na temat analizowanego zjawiska jego utopijnej natury. Obecnie pracuje jako asystent dydaktyczny w Book Arts Studio i jako niezależny projektant graficzny specjalizujący się w projektowaniu wydawniczym.");?>
=sierotki_replace("Ukończył etnologię i europeistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studia podyplomowe w zakresie ekonomii społecznej na Uniwersytecie Ekonomicznym.");?>
Adam Greenfield
o prelegencie
=sierotki_replace("Adam Greenfield odwołał swoje wystąpienie z przyczyn niezależnych od organizatora.")?>